minecraft
Over het spel
Minecraft is ontwikkeld door Markus Persson. Het is al in ontwikkeling sinds ongeveer 10 mei 2009. Lees hier de volledige credits, of lees over ondersteuning en veelgestelde vragen.
Origins
Markus Persson begon Minecraft na het spelen van een aantal Infiniminer met een paar mensen uit TigSource. Ik realiseerde me dat een spel dat eenvoudig, maar dat de dynamische heel wat potentieel om te zetten in een echt geweldig spel had, en hield het bedenken van dingen die ik wilde veranderen en vul ik wilde toevoegen.
Ik had onlangs mijn baan als game-ontwikkelaar om te kunnen meer te richten op indie spel dev tijdens mijn vrije tijd, en ik was op zoek naar een nieuw spel te ontwikkelen. Ik had een paar ideeën rondzweven, maar de meeste moet echt lange ontwikkelingstrajecten.
Deze twee factoren hebben geleid tot Minecraft.
Ontwikkeling en filosofie
Waterval is dood, lang leve wendbaar!
Ik heb een paar plannen en visies, maar mijn enige echte ontwerpbeslissing is de bedoeling dat het leuk en toegankelijk. Er is geen ontwerp doc, maar er zijn twee lijsten: een voor bugs, en een voor functies die ik wil toevoegen, maar ik zou kunnen vergeten na te denken.
Ik zorg ervoor dat het spel te spelen veel, en ik heb opgebouwd mijn deel van de torens, en overstroomde mijn deel van de grotten. Als er iets ooit voelt niet leuk, ik zal verwijderen. Ik geloof dat ik genoeg leuke, toegankelijkheid en bouwstenen voor dit spel te combineren tot een grote smeltkroes van emergent gameplay zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat alle goede verhalen een conflict hebben, en dat alle goede games vertellen een goed verhaal, ongeacht of het is vooraf geschreven of een noodgeval. Gratis gebouw modus is leuk en aardig, maar voor veel mensen zal het uiteindelijk saai als je het hebt bedacht. Het is als het spelen van een first person shooter in de god mode, of het geven van je oneindig geld in een strategie spel .. een gebrek aan uitdaging doodt de pret.
Voor de survival mode, zou ik liever het spel te moeilijk dan te makkelijk. Dat betekent ook dat ik ga moeten een of andere manier van het winnen van het spel (of een andere climax) om te voorkomen dat het steeds te vermoeiend zijn.
Maar als het niet leuk, zal ik opnieuw te ontwerpen.
De toekomst